tisdag 4 november 2008

Springa???

Har just betalat min anmälan till tjejmilen i augusti-09. Hur 17 ska jag kunna springa en mil??? Lyckas ju knappt ta mig upp till klassrummet på andra våningen utan att få blodsmak. Måste damma av springskorna o ge mig ut i mörkret. Usch! Men inte idag såklart...

I går började Nellie inskolning på förskolan. Det känns tungt att nån annan ska få vara med mitt barn hela dagarna o inte jag. Å inte får jag skola in henne heller för Pontus är pappaledig nu. Inte en enda dag kan jag vara med. Gillar inte det här med jämlikhet heller längre... Det är ju fuskigt att inte jag kan få alla föräldrardagarna. Jag är faktiskt mamma... Avskaffa jämnställdhetsministern!

Nu när Nellie ska börja på dagis så har Fanny börjat lära henne några användbara ord att säga. T.ex bajsmamma är favvo just nu. Det finns både för- och nackdelar med syskon...

Sötungar...


Inga kommentarer: