lördag 6 mars 2010

Mat

Nu har Fiddelojsan börjat med smakprotioner. Det går sådär...
Men det är mest mitt eget fel eftersom jag blandade hennes första potatis med smör och mjölk och sen tyckte att det var konstigt att hon spydde. Man ska självklart blanda med bröstmjölk eller tillägg. Detta borde jag ju veta eftersom detta är tredje gången jag börjar med smakportioner.

Det värsta med denna story är ändå att jag tog upp problemet högt och ljudligt på Öppna Förskolan då jag trodde att hon var matallergisk. Blev snabbt dumförklarad. Nåja... kan man skylla på amningshjärna kanske...

Efter mitt misstag med egenlagad barnmat skickade jag Pontus att köpa en burk. Känns på något vis tryggare.

Handen som håller i flaskan är inte min utan Nellies som självklart ska hjälpa till med lillesyrrans lunch.

Inga kommentarer: