onsdag 29 juli 2009

Safta och sylta

När jag och Fanny var till Göteborg passade Pontus och Nellie på att åka och plocka jordgubbar tillsammans med farfar. Pontus undrade lite stressat vad han skulle göra med alla bären och jag föreslog sylt.


Jodå... när vi kom hem fanns dessa två burkar med utsökt hemmagjord jordgubbssylt i kylskåpet.



Fick egentligen inte berätta för någon att min häftiga fotbollsspelare har varit hemma och gjort sylt på egenplockade bär så säg det inte till någon.
Igår plockade vi även av en massa vinbär från våra buskar (har ruskigt mycket bär) och gjorde saft. Det är rätt mycket jobb för några flaskor saft men ganska roligt faktiskt.
Idag ska jag, Nellie och mamma åka till Medväga och plocka hallon men dom tror jag att vi bara fryser in. Någon gräns måste man ju ha även om man är en riktig husmor...

Inga kommentarer: