söndag 29 november 2009

Första advent

I år struntade vi i julskyltningen och var hemma och pysslade istället. Fixade med tallris i krukor ute och bakade lussekatter inne.

I år var det inte Nellie som hjälpte till utan Askungen därav den otroligt vackra klänningen under förklädet. Hon har även glasskorna på sig även om de inte syns. Varje gång jag ropade på Nellie idag så svarade hon:
- Nej mamma... Askungen.
Det var bara att gilla läget och kalla henne för Askungen hela dagen...

Lussekatterna blev iaf bra den här gången. Sist jag skulle baka lyckades jag döda jästen med för varm vätska med denna gång jäste bullarna.


Värsta bullmorsan va?

Igår var vi i Gustafs på Britts 50-års fest. Mycket god mat och dryck även om jag såklart fick hålla mig till julmust.

Fanny (18år) däremot fick dricka både cider och Smirnoff Ice. Tur att man var med så det inte blev fler än 3 st.
Här är bildbeviset på partypinglan...



...o här är resten av parybrudarna i familjen...



Ha en härlig första advent.

Inga kommentarer: