tisdag 1 december 2009

Vilken natt!!!

Ibland är det tufft att vara 3 barns morsa här i Skräddis.

Pontus körde tåg till Ånge och var borta ett dygn så vi skulle vara själva. Fanny var i Sthlm på konsert så hon var inte heller hemma.

Dagen gick bra och kvällen var smidig för mamma kom hit och hjälpte till vid läggningsdags. Sen åkte hon hem och jag kollad på lite TV. Då började det. Fideli käkade vid 21.30 och då vaknar Nellie och är jätteledsen. Försökte få henne att somna om samtidigt som Fideli var otålig och kinkig. Lyckades såklart inte...

Nellie klagade på örvärk och grät så hon fick ligga i soffan och kolla på askungen medans jag gick runt och bar på Fideli.

MAMMA! KOM HIT!

Ringde mamma så hon kom och sov över tack och lov. Nellie somnade vid 22.30 och Fideli skrek till 00.30. PHU! Mitt i allt ringer Fannys pappa hit och skrämmer livet ur oss för jag trodde att det hänt Fanny något men han hade bara ringt fel...

Till slut somnade vi men 04.00 vaknade Fideli igen och ville ha mat och somnade om kl 06.00. Tjoho! Fick iaf 3 timmars sömn...

Som tur var kom Pontus hem på morgonen så jag fick några timmar till i dvala =).

Man vet att man har sömnbrist när man blir avundsjuk på tjejernas farfar som opererat höften och fick ligga på sjukhus i en vecka. Gud vad jag skulle sova...

Tänk att två så söta barn kan ställa till med så mycket tok.

Inga kommentarer: