lördag 31 januari 2009

Jaha ja...

Jag är varslad!
I tisdags kom min rektor och kallade in mig och en tjej till på kontoret och berättade att vi är varlsade. Har sex månaders uppsägningstid så till hösten har jag inget jobb längre...
Vet om att det är nerdragningar överallt men trodde att jag efter fyra års anställning och sex års erfarenhet inte skulle ryka. Tydligen så var jag den sista som åkte, låg precis på gränsen.
Så vad ska jag jobba med nu då? Hörde ryktas om att de skulle varsla runt 40 stycken i Blge så ett lärarjobb dröjer nog innan man får igen. Tur att man pluggade på högskolan i 3,5 år och drog på sig studielån för att få jobba i sex år iaf...
Nån som har några ideér om vad en avdankad idrottslärare/klasslärare ska pyssla med i framtiden.
Öppen för alla förslag!

1 kommentar:

Anonym sa...

... flytta ner hit till cypern o jobba med samma fast pa engelska... *ler*
Kram fran "Myran" nina.cyprus@home.se