onsdag 1 juni 2011

Blommor


Eftersom jag har varit sjukskriven två veckor men har börjat piggna till så har jag haft en del tid över. Den har jag ägnat mest i trädgården och har övershoppat sommarblommor.

Margaritas (heter blomman oxå så?) är både min favvoblomma o favvodrink. Ja okej då... Är rätt svag för mojitos oxå.
Om vi går tillbaks till blommsnacket så har jag alltid en kruka sådana på sommaren.


Ingen aning vad denna skönhet heter...


I rabatten har jag planterat två stockrosor. Min svärmor har jättefina svarta sådana men mina ska bli rosa... om de nu kommer upp.



Vi har äntligen hittat nya utemöbler som vi vill ha. Har tyckt att de som är superfina även är superdyra och som småbarnsförälder vet jag bestämt att det inte är värt pengarna.


Dessa hittade vi på plantagen till ett vrakpris.

Mycket nöjd!

Nu blir det många härliga grillkvällar med grannarna.

Inga kommentarer: