måndag 13 september 2010

Lunginflammation

Men fy attans vad jag har varit sjuk!!!
Lunginflammation!
Började med hög feber (39.6) i fem dagar och sen till doktorn. Apparaten de mäter sänkan med går till 160 och min slog i taket så apparaten räckte inte till. Fick supermedicin och febern gick ner men sen var det hostan kvar. Hostade upp både det ena och det andra.
Har nu legat i sängen i över en vecka och idag är jag nästan pigg. Var till doktorn och trodde jag kunde gå till jobbet i morrn men han skrek rätt ut att jag skulle vila, dricka vatten och hålla mig i sängen i en vecka till. Spännande... Sänkan hade gått ner till 54 men ska vara under 8!
Tror nog Pontus har lidit mest. Två som har lunginflammation och en vild 11 månaders. Tur att han är den han är och att vi har släkt som alltid ställer upp.
Farmor och farfar har varit här varenda dag och hjälpt oss...
Så här sjuk borde man inte få bli när man har en massa barn att ta hand om!

Inga kommentarer: