söndag 3 april 2011

Snart snöfritt?


Fideli har "snott" syrrans McDonalds mat.


Nu längtar jag verkligen efter att det ska

bli snöfritt och det blir dags för att börja jobba i trädgården igen.

Alla tidningar svämmar över av trädgårdstips och dom behöver jag verkligen.

Förra året kom det inte upp myckt i landet. Varken morötter eller rädisor kom fram, dill och sockerärtorna gick det lite bättre med. Tror att jag gödslade för mycket och med fel gödsel.


Vår lilla linslus. Vill vara med på kort så fort kameran kommer fram.


Odlar bara för barnens skull men det vore ändå roligt om det kunde växa lite bättre iår. I somras planterade vi en liten hallonhäck och nu måste jag läsa på lite om den ska klippas eller inte.


Nu var det ett tag sen jag skrev igen men eftersom mina kvällar oftast ser ut så här...



...så kanske ni förstår att tiden inte riktigt räcker till.

1 kommentar:

Fanny sa...

Nellie såg jätte stor ut på det där kortet!