måndag 4 januari 2010

Slut på julen

Igår åkte julen ut. Gud va skönt att få bort alla tomtar och stjärnor... Granen åkte självklart oxå ut men lämnade löjligt många spår efter sig i form av miljoner granbarr. Förra året lånade vi en direkt från skogen och den barrade ingenting men i år köpte vi en och den barrade från dag ett. Måste ha köpt den torraste granen som fanns. Den var nog kvar sen förra julen tror jag.

Vår nyår var den lugnaste någonsin tror jag. Småbarnsföräldrarna gick o lade sig kl 22.00. Vi orkade inte vara uppe till tolvslaget utan stöp i säng tidigt. Jag vaknade till av en massa smällare o tänkte att nu är nog kl 00.00 sen somnade jag om igen. Pontus var iväg vid 02-tiden och hämtade Fanny men då sov jag som en stock.

Men nu är det skönt att helgerna är över och att det snart blir lite vardag igen... o då menar jag, Fanny i skolan, Nellie på dagis och Pontus på jobbet... o jag o Fideli ensamma hemma.

...o så några bilder på lillskruttan i finaste Pop velourdressen som hon fick av sin kusin Alma i julklapp. Den är helt underbar...

Jakten på ett leende:

Nej inget leende än

Nja... lite drar hon kanske på mungipan

Jodå nu är det nära


Jaaa... det lyckades till slut...

3 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Härliga unge... såå rund å go hon blivit.... puss

Blogg by Maliin Stoor sa...

God fortsättning!!

Hysteriskt på Mc sist, Phu...

Gott Nytt åxå


Maliin

annaslantliv sa...

Haha! Jag hade helt glömt det. Inte Gunnar men telefonsvarandet. Det var ju verkligen hysteriskt kul varje gång!

Vi hade oxå en sån barr gran förra året. Men iår tog vi en i skogen vid lucia och den har inte tappat nå barr alls nästan.
De man köper hugger de i Danmark i september, inte konstigt de barrar... trist. Men just nu önskar jag att den barrade lite så jag fick en anledning att slänga ut allt. Men nu får jag väl stå ut till helgen. Barnen vill ju ha allt kvar såklart...

Vilken söt liten tjej ni har! Härlig tid det där.

Kram i kylan.