söndag 31 maj 2009

Planterar som en tok

Detta underbara väder gör verkligen gott för själen.
Det gör inte så gott för fötterna däremot. Nu på kvällen lyckades jag knappt få på mig mina flipflop för jag är så svullen. Börjar närma mig elefantfotsutseénde.


Idag åkte Pontus på elitloppet och jag fick plantera ifred hela förmiddagen.
Mamma kom hit och lekte med Nellie och jag lyckades få till en liten örtplantering. Har en bild i mitt huvud hur jag så här fina dagar ska öppna altandörren i köket och plocka mina egen odlade färska örter.






På eftermiddagen var vi på Nellies kusin Almas ettårs kalas.

Nellie hade sin underbara klänning på sig som farmor har sytt. Den är verkligen jättefin så jag sätter självklart in en bild på den.

2 kommentarer:

annaslantliv sa...

Visst är det härligt med dessa bilder man har i huvudet. Synd bara att man så sällan lyckas överföra det till verkligheten. Men det har ju du gjort denna gång! Hoppas det växer så det knakar nu så du får en rejäl skörd i sommar.

Emmas idéer sa...

Hhiiih sötaste Nellie... Puss från oss.